Ongehoorzaamheid is een uiting van het behagen van het vlees. Het leidt je naar onafhankelijkheid van de Heer. Door ongehoorzaam te zijn aan God zullen wij buiten Zijn heg van bescherming gaan leven. Want het vlees wil altijd het tegenovergestelde van wat de Geest wil. Het vlees zal ons altijd leiden naar het verkeerde, naar verderf en dood.
Gehoorzaamheid aan God is een uiting van nederigheid. We moeten te allen tijde afhankelijk zijn van God en ons nederig onderwerpen aan Zijn wil. God is de Alwetende Schepper van hemel en aarde en kent ons beter dan wij onszelf kennen. Zijn woord, dat waarheid is, zet ons vrij van de mentale gevangenissen waar men verblijft. Hij weet ons hoop te geven waar geen hoop is.
Hij is meer dan alleen je Schepper 🌟
Psalmen 62:5-7
Ik vertrouw alleen op God; ik stel mijn hoop op Hem. Hij alleen beschermt en redt mij; Hij is mijn beschermer en ik zal nooit verslagen worden. Mijn redding en eer zijn afhankelijk van God; Hij is mijn sterke beschermer; Hij is mijn toevlucht.
Galaten 5:19-21
Het is duidelijk wat verlangens van het 'ik' zijn: verkeerde dingen doen op het gebied van seks, er maar op los leven, afgoden aanbidden, toverij, haat, ruzie, jaloersheid, driftbuien, egoïsme, verdeeldheid, boosheid, moord, dronkenschap, wilde feesten en meer van dat soort dingen. Ik waarschuw jullie hiervoor, zoals ik al eerder heb gedaan. Want mensen die deze dingen blijven doen, zullen niet in het Koninkrijk van God komen.